Welcome to my blog. Feel free to read my stories and etc. I rarely update this blog. Sixteen.


home. | le owner. | stuff. | affiliates. | flavors. | chatbox.

Isnin, 30 Mei 2011

Da abes pkse dan da prgi kem pengawas


Assalamualaikum dan hai....001

Hari ni sye gmbira jgk...Hik3...011

Mse ari jumaat tu,kitorang abes pkse stengah tahun...kitorang pkse geografi dan pendidikan seni...susahnye!! maksud aku,snang la jgk tpi sderhana cket...

mse ari sabtu,kitorang g kem motivasi kt kluang...nie utk pengawas shje ye.....

bnyk knangan manis 011dan pahit003 ktika sye brade di sne....

mse kitorang dtg kt kem tu,spe yg bwk henpon kne rampas... kem komander ckp barang2 yg brharge kne rampas... huhuhu....tpi mse ari terakhir dye pulang balek....

sye nk citer mse ari prtame kt kem tu...

pd pkul 7 lbih,kami brtolak mnaiki bas...aku duduk sbelah kak wary,kwn tingkatan 2...dye pandai tau...klau korang x cye,sdh...dye slalu dpt no 1 dlm kls...ok lh smbung cter....

mse da smpai,kmi smue masuk dewan kem tu,kem komander bgi taklimat dan peraturan kt kem ni...pastu kitorang tido kt dorm yg disdiakan...tmpt tido okey la jgk....ad yg tido ats,ad yg bwh...x kesah kan...yg pnting dpt tido...lps kitorang taruk beg kt dorm,ade penceramah dri skolah vokasional kluang (dlu dikenali sbagai skolah menengah teknik kluang)....dye cramah smpai ptg...lamanyew.....sye dgar dgn khusyuk..eceh eceh...smpai kul 6 lbih kot..

kt kem sne bnyk mkn dan minum....mkn je lh yg pnting perut knyang dan ade isi...hihihi...

mse mlm maghrib,kitorang sembahyang maghrib,pas tu dgar ceramah...penceramah bgitau kat kitorang,kite x boleh ckp prkataan yg ksar sperti bodoh,sial,celaka dan babi..sye minta maaf...pastu dye  ckp pasal jge iman,jge solat ape smue...pastu kami solat isyak...yg budak cina dan india ad aktiviti kt tmpt kitorang makan....diorang ckp bestnye....

pd pukul 12 : 00 am,kami smue prgi ke kubur...bgi yg bkn islam dan yg x bleh smbahyang,diorang tunggu kt bwh kubur.....sye dan kwn2 sye brase takut...ade seorang kakak tu ckp,walaupun kite takut,tpi kte mesti brani...Allah akan melindungi kita.... lme jugak kt tempat tu...diorang sruh kami sedekahkn Al-Fatihah,bce surah ape2 je lah...lps tu,kami prgi main tali pandu...sye pun kne brani jgk tpi ad org takutkan kami smue...ad yg mnjerit,menangis ape smue....kitorang pusing 2 kali,pelik kanpastu kami balik ke kem trsbut dan msuk ke dorm masing2....ketua dorm sruh tido kul 2 : 00 am tpi ade org yg bising,mandi ape smue...

tibe2,kem komander panggil kitorang smue...dye bgi hukuman sbb x tido....dye tnye nape x nk kt sini smpai kul 5 : 00 pgi??ad yg ckp da tido,lum tido,da nk tido,mandi lh..mcm2 jwapan ade...hihihi....

pastu kami tdur dgn nyenyak wlaupun sye pning kpale...

sye akan sambung crite nie pd part 2 yer....

ok lah bye2....

JongHyun

Tiada ulasan: